dijous, 1 de juliol del 2010

HOMO SAPIENS ORIENTATIS by mas"biòleg"

Es bastant posible que anant pels boscos d´aquest pais hagueu vist unes estranyes bestioles anomenades "orientadors" de les quals en sabem ben poca cosa, i es per això que em decidit fer una petita investigació sobre el seu misteriós comportament:

induptablement son mamifers, semblarien humans si no fos perque a una mà hi porten enganxat un tros de paper i a l´altra tenen un apèndix al dit amb propietats màgnetiques que sembla els permet correr pels boscos sense perdre´s.
I es que la seva activitat preferida es buscar uns cuadrats de tela blanca i taronja, ho fan de forma obsessiva, tots a l´hora pero cadascú pel seu compte sense comunicar-se ni interactuar de cap manera, de fet s´esquiven, i si coincideixen fan com que ni es miren (pero es mentida, s´observen de reüll, no fos cas que un trobes una d´aquelles teles)
sabem que el seu hàbitat preferit son els boscos amb bona penetrabilitat, pero s´adapten també, tan a zones de vegetació densa com a zones obertes i fins i tot ocasionalment poden apareixer en zones urbanes.
hi han poblacions molt nombroses d´aquesta espècie al centre i sobretot al nord d´europa i a casa nostra se´n poden trobar desde la serralada litoral fins al pirineu i com ja hem dit, tot i que son molt esquerps han aparescut fins i tot al centre de barcelona!!!
no sabem encara de que s´alimenten, nomes els hem vist beure aigua, pero es evident que no mostren cap interès ni per les fruites ni altres tipus de vegetació, ni tampoc per caçar cap tipus de béstia.
tampoc se´ls hi coneix cap ritual d´aparellament i de fet quan coincideixen individus de sexe contrari no mostren cap interès especial, tot i que es evident que tard o d´hora es reprodueixen, i llavors porten les seves cries al bosc perque tambe busquin les teles cuadrades.
en fi, uns animals ben estranys i curiosos que haurem de seguir investigant, de moment, tenim uns dels papers que porten a les mans i unes notes que us mostrem per si algú hi enten alguna cosa...




aquest cap de setmana hem pogut gaudir d´uns mapes exel·lents i d´uns traçats realment exigents, que personalment m´han permès disfrutar d´allò mes i es que cada cop m´ho passo millor a les curses (potser que n´estigui aprenenent???)
el dissabte feiem la mitja que resultaria bastant llarga ( a mi ja m´agrada) i on em vaig equivocar a la fita 3 que em vaig passar per dalt, i despres a la 6 on em vaig precipitar buscant-la massa aviat, pero la resta, força be, acabant moooolt satisfet i content.

el diumenge toca llarga i ja començo malament, perdent un parell de minuts a la 1, pero despres ja vaig millorant i porto un bon ritmefins a la fita 16 on GRAN CAGADA!!! no se que bado i quan em dono compte ja no se on soc, pero continuo endavant fins que acabaré sortint a un avituallament i podré resituar-me, perdent un quart d´hora i la carrera; de totes maneres tambe estic content, vaig disfrutar moltissim d´un mapa molt detallat i d´un traçat brutal, i espero trobar-ne mes d´aquest estil.

1 comentari:

  1. Dr. Mas:

    Estic totalment en acord amb les seves paraules. I tinc mes informacio.

    Els he vist ingerint quantitats indecents de cerveza, mentres comentant i es riuent de la ruta seguida per algun d'ells.
    Tot bevent cervesa no perdant l'opurtinat de menjar qualsevol tapa que sels i posi al davant.
    S'aparellen i s'ajunten amb besties orientadores d'altres clans i no dubten en portar i deixar soles al mig del bosc a la seva parella tot i saber que mai havia vist un mapa.

    Besties extranyes, aquests essers. Molt bona gent, pero extranys.

    Salut.

    CArles. (Clan GO-XREM)

    ResponElimina